Nederlandse TikTokkers beginnen eigen bureau en management    

Aanleiding voor start The Creator Mansion is BOOS-uitzending over achterhouden vergoedingen Creator Network.

Nadir de Arabier

Tientallen Nederlandse TikTokkers met veel volgers zijn vertrokken bij hun management en beginnen samen met TikTok-expert Joey Scheufler (ceo) een nieuwe TikTok agency met geïntegreerd management: The Creator Mansion.

Onder anderen Markie (6,2 miljoen volgers), Lorenzo Dinatelle (630.000 volgers), Nadir de Arabier (700.000 volgers) en Lieke Hammink (320.000 volgers) sluiten zich aan en deze vier behoren tot de founding members van het nieuwe bedrijf.

Advertentie
advertisement

Directe aanleiding voor de oprichting van een eigen bureau zijn de afleveringen van BOOS (BNNVARA) van Tim Hofman en de daaropvolgende rechtszaak. In de uitzendingen van 17 en 24 september is te zien dat de eigenaren van Creator Network worden beschuldigd van het stiekem achterhouden van vergoedingen voor de TikTok influencers. De managers zouden de afgelopen maanden ruim 3 ton hebben achtergehouden, volgens BOOS.

The Creator Mansion moet volgens Scheufler staan voor een eerlijk verdienmodel, professionele begeleiding en het aantrekken van nieuw talent. 

'Met deze samenwerking gaan wij een partnerschap aan met de beste TikTok creators in de branche. Wij hebben in korte tijd een omgeving gecreëerd waarin deze gevestigde creators en nieuwe talenten zich kunnen ontplooien.'

Het bureau is zelfstandig onderdeel van Prappers Media Group en verzorgt influencer campagnes, pre-roll advertenties en concepten voor merken, artiesten en mobiele apps.

Reacties:

Rob Linssen
Goeie teevee! Ook omdat de schimmige influencerwereld even vol in het licht staat.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie