Zo gaan populaire gamers het Asus-submerk ROG promoten

Asus ROG sluit een samenwerking met een vijftal bekende gaminginfluencers. Dit wil het merk bereiken.

De contentmakers die een samenwerking met Asus ROG gesloten hebben
Foto: aangeleverd

Elektronicamerk Asus biedt met zijn Republic of Gamers (ROG) een submerk aan dat uiteenlopende gamingproducten verkoopt, waaronder laptops en videokaarten. Asus ROG gaat een samenwerking aan met vijf bekende 'gaming-contentmakers' uit de Benelux om zijn merkbekendheid en -voorkeur te vergroten. 

Wat de influencers gaan doen

De influencers in kwestie zijn Richard Simon (Skate), Simon Zijlemans, Caseylina, Joshua Khane en Marcella de Bie. Zij maken per direct onderdeel uit van wat Asus TeamROG noemt, een gezelschap partners waar ook muziekproducer Alan Walker en andere bekendheden bij horen. 

Asus ROG gaat de vijf nieuwe influencers het komende half jaar inzetten voor marketingcampagnes. Ze gaan ook gamen op Asus ROG-laptops en zullen regelmatig te zien zijn op het nieuwe Twitch-kanaal van Asus ROG Benelux. Twitch is een sociaal videoplatform waarop gamers hun livebeelden delen en in gesprek gaan met kijkers. Aan het einde van elk kwartaal houdt Asus een drie uur durende Twitch-livestream waarin de influencers gamen en interactie aangaan met kijkers. Ook belooft Asus prijzen weg te geven.

De vijf influencers zijn al bekend met Asus ROG; ze werkten vorig jaar al op een lossere basis samen met het gamingmerk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie