Balmoral komt met jubileumsigaar én logo

'Naast de herkenbare witte en traditioneel rode kleur kozen we ervoor om een ambachtelijk batik-motief te ontwikkelen.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het sigaarmerk Balmoral bestaat dit jaar 120 jaar en lanceert voor deze gelegenheid een nieuwe lijn sigaren die, volgens CEO Boris Wintermans van Royal Agio Cigars, ‘de beste kwaliteiten van de rijke geschiedenis van het merk verenigen’. ‘Vintage Sumatra’, zoals de nieuwe sigarenlijn heet, is een verwijzing naar de relatie met Sumatra die voor Balmoral al sinds 1895 bestaat. Voor het product en de speciale gelegenheid werd Van Heertum Design VHD gevraagd voor de ontwikkeling van het brand- en verpakkingsdesign.




Naast een ‘120 jaar’-logo, een Vintage Sumatra logo en het design van de verschillende sigarenbandjes, werd een verpakkingslijn opgezet voor respectievelijk de coronita, de short corona en de corona. Ook ontwikkelde VHD een limited edition-kist waarin een selectie van alle producten is opgenomen.

Batik
Ambacht, historie en cultuur stonden volgens VDH centraal in het designtraject, waardoor de ontwikkeling volgens het bureau ook om speciale keuzes vroeg: ‘Naast de herkenbare witte en traditioneel rode kleur kozen we ervoor om een ambachtelijk Batik-motief te ontwikkelen. Door deze esthetische ambachtsvorm daadwerkelijk toe te passen in het verpakkingsontwerp, wordt een ode gebracht aan de 120-jarige relatie met Sumatra.&;




Balmoral is een merk van Koninklijke Agio.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie