Eigenaar NRC begint online mediamerk Mindshakes voor Millennials

Het draait om 'geëngageerde journalistiek en verhalen die je raken in vorm en inhoud'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mediahuis Nederland (waar nrc.next en NRC Handelsblad onder vallen) start Mindshakes vandaag. Voor de verhalen worden tekst en fotografie, maar ook documentaire, film, infographic, quote card of cartoon ingezet. Een nieuwe garde journalisten, filmmakers, tekstschrijvers, fotografen en illustrators vertelt de verhalen. Het platform belicht &;de sluipende en soms schoksgewijze veranderingen in de wereld om ons heen&;. Het online initiatief is, in tegenstelling tot veel nieuwe online initiatieven, zonder abonnement toegankelijk.

Sabrina Simons en Ward Wijndelts 
is bedacht en opgezet door Sabrina Simons (voorheen VICE) en Ward Wijndelts (voorheen NRC Handelsblad). Samen met jong talent geven ze invulling aan dit nieuwe mediamerk. Deze ‘Mindshakers’ voelen zich betrokken bij de veranderende wereld en zetten hun creatieve talenten in om hierover hun mening te delen. Simons: &;Om als mediamerk succesvol te zijn moet je meer doen dan aanwezig zijn in de timeline van je gebruikers; je moet ze recht in het hart raken met verhalen die ertoe doen. De tijd is rijp voor geëngageerde journalistiek waarbij wij een standpunt in durven te nemen; niet alleen via tekst, maar vooral ook via illustratie, beeld en video.&;


Sabrina Simons



Ward Wijndelts

Mindsnack
&;Mindshakers&; vertellen vanuit verschillende disciplines en achtergronden op geheel eigen wijze een verhaal waar zij een standpunt over in nemen. Zo vind je op de site een cartoon van Frederik van der Stock, een video van Mea Dols de Jong en een artikel van Carmen Felix. De content gaat over onderwerpen als werkstress, mode en liefde, maar ook over armoede of digitalisme. Simons: &;De informatie moet makkelijk scanbaar en bitesize zijn, maar er is ook ruimte voor verdieping. Bij elke korte "Mindsnack" kan men zich verder inlezen via een "Mindshake" en de echt geïnteresseerden kunnen bij het blokje "Mindfood" precies terugzien welke bronnen de redactie heeft gebruikt of welke artikelen ze – buiten de site – echt even moeten lezen om zich helemaal in het onderwerp onder te dompelen.&;


&;Transparantie is een groot goed bij Mindshakes. Zo geven we toe als we een foutje hebben gemaakt en kan je dit terugvinden op onze pagina "fuckups". Ook is onze branded content altijd duidelijk te herkennen. We zijn trots op onze partners en doen niet geheimzinnig over de manier waarop wij het platform kosteloos aan kunnen bieden aan onze lezers.&;

Partnercontent
Mindshakes heeft &;in house&; regisseurs, producers, ontwerpers, fotografen, illustratoren, striptekenaars, verhalenvertellers en programmeurs die niet alleen wordt ingezet voor redactionele, maar ook voor de partnercontent. &;Onze missie is om klanten nieuwe en tailormade brand solutions te bieden die net zo aantrekkelijk, krachtig en effectief zijn als de redactionele inhoud. Het platform biedt klanten en partners dezelfde tools en mogelijkheden die wij zelf inzetten op Mindshakes. Dit wordt gedaan door de juiste digitale technologie te creëren, door premium content te verspreiden en deze te verbinden aan een publiek van goed opgeleide jonge volwassenen.&;

Voor de huisstijl van Mindshakes is ontwerper Stikstok aangehaakt. Creatief communicatiebureau Kult&Ace dacht mee over de strategie en is verantwoordelijk voor de PR en het lanceringsevent. 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie