Klanten niet betrokken bij Het Nieuwe Werken

Organisaties kijken nauwelijks naar hun klanten bij het invoeren van Het Nieuwe Werken (HNW). Dat blijkt uit onderzoek van Berenschot onder grote dienstverlenende organisaties. Van de onderzochte bedrijven/organisaties zegt 58 procent met HNW externe doelen na te streven, maar de invulling daarvan is vaag. HNW blijkt zowel bij de overheid als in het bedrijfsleven vooral een intern feestje te zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De onderzochte organisaties leggen binnen HNW een sterk accent op interne zaken. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om besparingen op kantoorruimte, de tevredenheid van eigen medewerkers, het verbeteren van de productiviteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Volgens adviseur en onderzoeker Luuk Verburgh van Berenschot blijven daardoor externe kansen onbenut. 'Overheden en bedrijven die écht klantgericht willen werken, betrekken die klant bij het bedenken, doorvoeren en evalueren van grote veranderingen. Bijvoorbeeld via klantenpanels.' Volgens Verburgh komen door het niet betrekken van klanten bij het HNW-proces innovaties minder goed van de grond.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie