Marco Borsato sterkste culturele merk

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Niet een traditionele cultuuraanbieder als een theater of museum, maar zanger is het sterkste culturele merk van Nederland.

Theater Carré is het eerste podium dat in de lijst voorkomt. Het Rijksmuseum neemt slechts een negende plaats in op de ranglijst.

Dit blijkt uit een merkenonderzoek van , uitgevoerd door onderzoeksbureau , onder ruim 6.000 Nederlanders.

Top-10 van sterkste culturele merken:

1. Marco Borsato
2. Johnny Kraaijkamp senior
3. Dick Bruna
4. Theater Carré
5. André van Duin
6. Monique van de Ven
7. Bløf
8. Jeroen Krabbé
9. Rijksmuseum Amsterdam
10. Simone Kleinsma

Hendrik Beerda: 'De beoordeling van culturele merken hangt sterk af van de leeftijd en het opleidingsniveau. Voor jongeren is Hans Teeuwen het sterkste culturele merk, 65-plussers zetten Herman Finkers bovenaan. Bij hoogopgeleiden is de waardering voor traditionele cultuurmerken beduidend hoger. Voor deze groep is het Rijksmuseum favoriet.'

Voor het onderzoek zijn merken uit dertien culturele segmenten onderzocht: acteurs, beeldend kunstenaars, cabaretiers, dansers, dansgezelschappen, festivals, filmhuizen, musea, musici, muziekgezelschappen, podia, theatergezelschappen en zangers.

Voor het onderzoek werd de benodigde informatie in twee stappen verzameld. Eerst is de spontane bekendheid van alle culturele merken onderzocht. Daarna is - voor de honderd bekendste merken - in detail navraag gedaan naar de merkkracht, merkpersoonlijkheid en merkprestatie (op basis van 35 factoren).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie