Zorgcampagne positief ontvangen

De nieuwsbrief Landelijke Beeldvormingscampagne Zorgsector meldt de eerste resultaten en evaluaties van de campagne 'De Zorg. Het echte werk' die op 30 november vorig jaar van start ging. Onderzoek onder vijfhonderd jongeren en vijfhonderd volwassenen naar het bereik en effect van rtv-spots en dagbladadvertenties laat zien dat de campagne positief werd ontvangen door het publiek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Effectmetingen, zogenaamde 'tracking' rapportages, zijn voor Postbus 51-campagnes verplicht. In de voorlopige rapportage zijn de campagne-uitingen gedurende de eerste twee maanden van het communicatietraject bekeken. De respondenten vinden de campagne geloofwaardig, duidelijk en niet irritant. Het rapportcijfer voor de campagne kwam gemiddeld op 6.9. Een vergelijkbare score haalden de twee andere grote Postbus 51-campagnes waarbij imagoverbetering en werving van leraren en politiemensen werd beoogd.

De campagne gaat in ieder geval nog door tot het einde van dit jaar. Hoogtepunten voor het komend najaar zullen zijn: een massieve aanwezigheid, onder meer met videowall, tijdens de EO-jongerendag in de Amsterdam ArenA, de landelijke open dag van zorginstellingen op 16 september en de Studiebeurs 2000 in de Utrechtse jaarbeurs waar eind september een zorgplein zal worden ingericht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie