In Amerika is dit heel gebruikelijk. Merken zoals Ford en Coca-Cola produceren daar zelf volledige soaps en shows. Maar ook in Nederland was reeds voor de commerciële televisie sprake van ‘product placement’. Volgens NieuwsTribune was het bankstel in de VARA serie ‘Zeg ‘ns Aaaa’ duidelijk herkenbaar als een Ikea-meubel. Ondertussen viert de non-spot advertising hoogtij bij de commerciële omroepen, onder de noemer sponsoring. Naar schatting vijftien procent van de advertentiebezettingen gaat naar de non-spots. Bij elkaar is dit goed voor een bedrag van ruim tweehonderd miljoen euro per jaar. Maar ook bij de publieke omroepen komt de non-spot voor, bijvoorbeeld in de Nationale Postcode Loterij met ‘PostcodeLingo’. (Bron: NieuwsTribune via Profnews/Communicatiecoach)
Ikea-banken en andere sponsoring
De non-spot advertising neemt toe. Grote adverteerders blijven op zoek naar mogelijkheden om buiten de reguliere reclameblokken op de…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu