Voor het onderzoek werden 71 journalisten ondervraagd uit België, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Spanje, Zwitserland en de Verenigde Staten. Slechts 40 procent van de Amerikaanse journalisten kwalificeerde de pr in de bankwereld boven gemiddeld. Dit staat in contrast met de 78 procent die de Amerikaanse banken als goed of uitstekend aanmerkten. Van de Amerikaanse journalisten zei 60 procent dat de communicatie van banken in het afgelopen jaar is verbeterd. In Engeland meende 57 procent van de journalisten dat de banken goed begrijpen wat de pers interessant vindt. En eveneens meer dan de helft van de Britse ondervraagden zegt dat de communicatie van de banken verbeterd is het afgelopen jaar. De Duitse journalisten gaven daarentegen aan dat ze de banken niet coöperatief vinden, vooral als het gaat om slecht nieuws. Meer dan de helft van de Duitse ondervraagden was dan ook van mening dat de communicatie van de banken niet verbeterd was het afgelopen jaar. Van de Franse journalisten bleek juist weer meer dan de helft tevreden over de pr van de banken in hun land.
Martin Mosbacher, met zijn bureau lid van het GFCN, zegt dat financieel journalisten voor informatie vaak niet terecht kunnen bij de communicatiebureaus, omdat die domweg niet altijd genoeg weten van de banken die hun klant zijn. Het blijkt dat 63 procent van de journalisten vooral zeer tevreden is over de corporate communicatie van de banken. De pers is vooral geïnteresseerd in informatie over de strategie van het bedrijf, onderzoek van analysten en nieuwe deals die worden gesloten. (Bron: PR Week)

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu