Unilever legt circa 2,7 miljard euro in contanten op tafel voor de Amerikaanse producent van (haar-)verzorgingsproducten. Vorige week werd al bekend dat Unilever twee aanpassingen moet doen in de merkenportefeuille. Zo mag het merk VO5 niet meer in de VS verkocht worden en moet Unilever het eigen merk Rave helemaal afstoten.
Alberto Culver was in 2010 goed voor een jaaromzet van 1,2 miljard euro. Met de inlijving van dit bedrijf wordt Unilever naar eigen zeggen de grootste in haarverzorging, de nummer twee in shampoo en de nummer drie bij de stylingsproducten.
De overname zal, exclusief herstructureringskosten, al in het eerste volledige jaar gaan bijdragen aan de winst per aandeel, aldus Unilever bij de aankondiging van de aankoop. Alberto Culver heeft merken als TreSemmé en Nexxus in zijn portfolio.
Unilever rondt overname Alberto Culver af
Unilever heeft de aankoop van het Amerikaanse Alberto Culver afgerond. Dat maakte het concern dinsdag na het sluiten van de beurs bekend.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu