De CJP-kortingspas bestaat sinds 1961 en is een middel om jongeren kennis te laten maken met het cultureel aanbod in Nederland. Vooral theaters en musea proberen via CJP jonger publiek naar hun zalen te trekken. CJP wil het nu over een andere boeg gaan gooien en niet langereen 'belerende vingertje heffen', aldus de organisatie. De interesse moet worden getrokken van jongeren die bijvoorbeeld in een band spelen of musicals en cabaretvoorstellingen bezoeken, maar ook jongeren die soms naar de film gaan of cd's kopen'. CJP wil deze groep haar eigen culturele smaak laten ontwikkelen door middel van tips op de website en in het eigen magazine UNZIP. Door middel van commercials met zangeres Birgit Schuurman, acteur Sander Foppele en rapper Ali B. op de muziekzenders MTV, TMF en The Box moet de doelgroep (jongeren tussen 15 en 26 jaar) kennisnemen van de verandering.
CJP: meer naar jongeren luisteren
Het Cultureel Jongeren Paspoort (CJP) wil meer aandacht besteden aan populaire zaken als muziek, film en reizen. Het aanbod uit de…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu