Overslaan en naar de inhoud gaan

De favoriete Marketingrebel van Laura Janknegt

'The Things Network verlengt zintuigen en maakt het leven makkelijker'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketingrebel staat centraal tijdens het jaarlijkse congres voor strategische marketeers, Hét . Als voorbereiding op dit evenement op 13 oktober, vroeg Tijdschrift van Marketing vijf marketeers naar hun persoonlijke, favoriete marketingrebel. Vandaag: Laura Janknegt, Brand Manager bij MSD.

related partner content for mobile comes here

Internet of Things
&;Al gehoord van The Things Network? Mede-initiatiefnemer en ras-ondernemer Wienke Giezeman is begonnen met het opzetten van een ‘internet of things’. Het idee is om een wereldwijd, gratis en open gecrowdsourced netwerk van apparaten te maken waarin alles met elkaar wordt verbonden. Apparaten kunnen met elkaar gaan samenwerken. En in onze eigen hoofdstad Amsterdam wordt het open source systeem nu als eerste uitgerold onder de naam &;The Things Network&;.

Amsterdam
Door het plaatsen van tien kastjes, met elk een bereik van een straal van vijf kilometer, wordt heel Amsterdam gedekt. De kastjes zijn betaalbaar - 1.000 euro per stuk - en er kunnen wel 10.000 apparaten worden ondersteund met één kastje. De technologie is zeer geschikt om de status van voorwerp op te vragen. De gemeente zou bijvoorbeeld kunnen checken of een bepaalde prullenbak vol is, of de lantaarnpalen in een bepaald gebied aan staan en hoe groot de verzakking op een bepaalde plek is. En heb je een sloepje in Amsterdam? Dan kun je een balletje in je boot leggen. Als dit balletje gaat drijven, doordat de boot water vangt, krijg je een sms. Sms je vervolgens het woord ‘hoos’ terug, dan komt hoosjebootje.nl direct langs om je boot leeg te pompen.

Zintuigen verlengen
Wat betekent dit nou voor ons als individuen of als bedrijven? &;Het verlengt zintuigen en maakt het leven makkelijker. Het biedt de verbinding tussen een ding, een mens en een dienst&;, aldus Giezeman.

Wereldwijd
De uitrol in Amsterdam is slechts het begin. Een wereldwijd open toegankelijk internet der dingen wordt binnenkort werkelijkheid. Als dat geen marketingrebel is…

is Brand Manager bij MSD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in