De huidige eurobiljetten zijn vergeleken met de kleurrijke guldenbiljetten te saai, vindt DNB. Ook constateert de bank dat vijf jaar na de introductie van de euro maar weinig mensen spontaan kunnen beschrijven hoe een eurobiljet eruit ziet. Een Amsterdams reclamebureau heeft op verzoek van DNB ontwerpvoorstellen gedaan voor de nieuwe biljetten. Die voorstellen en een onderzoeksrapport van DNB worden voorgelegd aan de Europese Centrale Bank, de bank die beslist hoe het papiergeld eruit komt te zien. Door het design aantrekkelijker te maken wordt de emotionele binding groter, denkt de DNB. Wanneer de Nederlander de ‘frisse’ eurobiljetten in de handen krijgt, is niet bekend. De ECB komt waarschijnlijk na 2010 met nieuwe eurobiljetten. (AD.nl)
DNB wil eurobiljetten 'smoel' geven
De Nederlandsche Bank (DNB) wil dat de nieuwe eurobiljetten meer ‘smoel’ krijgen. De bank denkt daarbij aan nationale symbolen als de…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu