Online reisbureau Expedia wil de naamsbekendheid vergroten en daarmee een nieuwe groep potentiële klanten bereiken. Tegelijkertijd wil de organisatie de contacten met bestaande klanten versterken. Nederland is een belangrijke markt voor Expedia en daarom wil het reisbureau sterk investeren in de Nederlandse markt.
Jill Lloyd, pr manager Europa, Expedia: 'Gezien de enorme toename van het aantal online boekingen door Nederlanders, is het voor ons zaak onze naamsbekendheid te vergroten en een sterke marktpositie te ontwikkelen. Om dit te realiseren hebben we Whizpr als pr-partner aangesteld. Belangrijke overweging hierbij is de ervaring en betrokkenheid van Whizpr op het gebied van social media en zoekmachine-optimalisatie.'
Marketingbaas Andrew Warner over de keuze voor Ogilvy & Mather: 'O&M is aangesteld om zowel pan-Europese als lokale creatieve initiatieven te ontwikkelen, afgestemd op de consumentenbehoeften per markt. De samenhang tussen onze afzonderlijke markten is vanwege de toenemende globalisering belangrijk, maar lokale kennis is cruciaal om succesvol te zijn in de reisbranche.'
Tijdens het pitch-proces heeft Expedia voor de Nederlandse campagne van het winteraanbod op projectbasis samengewerkt met reclamebureau Woedend!. Deze campagne wordt in januari geïntroduceerd.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu