Overslaan en naar de inhoud gaan

Expedia naar Ogilvy & Mather en Whizpr

Ogilvy & Mather wordt het pan-Europees reclamebureau van Expedia. Whizpr (uit Wageningen) is gekozen als pr-bureau.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online reisbureau wil de naamsbekendheid vergroten en daarmee een nieuwe groep potentiële klanten bereiken. Tegelijkertijd wil de organisatie de contacten met bestaande klanten versterken. Nederland is een belangrijke markt voor Expedia en daarom wil het reisbureau sterk investeren in de Nederlandse markt.

Jill Lloyd, pr manager Europa, Expedia: 'Gezien de enorme toename van het aantal online boekingen door Nederlanders, is het voor ons zaak onze naamsbekendheid te vergroten en een sterke marktpositie te ontwikkelen. Om dit te realiseren hebben we Whizpr als pr-partner aangesteld. Belangrijke overweging hierbij is de ervaring en betrokkenheid van Whizpr op het gebied van social media en zoekmachine-optimalisatie.'

Marketingbaas Andrew Warner over de keuze voor Ogilvy & Mather: 'O&M is aangesteld om zowel pan-Europese als lokale creatieve initiatieven te ontwikkelen, afgestemd op de consumentenbehoeften per markt. De samenhang tussen onze afzonderlijke markten is vanwege de toenemende globalisering belangrijk, maar lokale kennis is cruciaal om succesvol te zijn in de reisbranche.'

Tijdens het pitch-proces heeft Expedia voor de Nederlandse campagne van het winteraanbod op projectbasis samengewerkt met reclamebureau Woedend!. Deze campagne wordt in januari geïntroduceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in