Dat blijkt uit een onderzoek van GfK Panelservices, opgetekend door de Volkskrant. Het aantal huishoudens dat koopt bij bakkers, slagers, groentewinkels, kaasspeciaalzaken, warenhuizen, tuincentra en reformwinkels is opnieuw gedaald, meldt GfK. Ook kopen consumenten minder voedingsmiddelen op de markt en direct bij de boer. Alleen het klantenbestand van slijterijen en drogisterijen groeit nog steeds. Bezochten 2,5 miljoen huishoudens in 2001 een slijterij, vorig jaar nam dat aantal toe tot 2,6 miljoen huishoudens. Bij drogisterijen groeide het klantenbestand van 5,5 naar 5,6 miljoen huishoudens.
Supermarkt wint van speciaalzaak
Speciaalzaken verliezen klanten, ten gunste van de supermarkt. Het concept van non-stop-shopping, waarbij supermarkten steeds meer…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu