Overslaan en naar de inhoud gaan

These Days en Child Focus baren opzien met Belgisch 'filter tegen kinderporno'

In 4 uur tijd kreeg www.stopchildporno-filter.be meer dan 4000 bezoekers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim 1000 mensen probeerden vanochtend de ;StopChildPorno Filter&; te downloaden waarmee, tijdens het surfen, beelden van seksueel misbruik van kinderen automatische opgespoord en verwijderd zouden kunnen worden. 

related partner content for mobile comes here

Tijdens het downloaden verscheen echter het bericht: &;Hoe graag we het ook willen, met de huidige technologie kunnen we geen automatische StopChildPorno filter ontwikkelen. Want beelden van seksueel misbruik van kinderen kunnen onmogelijk automatisch herkend en verwijderd worden. Maar dat betekent niet dat de strijd tegen kinderporno hier ophoudt. De filter, dat ben jij!&;. De surfer wordt vervolgens uitgenodigd om de meldknop te installeren en elk beeld van seksueel misbruik van kinderen dat op het internet circuleert, aan het burgerlijk meldpunt van te melden.

Het concept en de uitwerking van de nieuwe campagne van Child Focus met de website stopchildporno-filter.nl, is van These Days.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in