Uit het onderzoek van de International Federation of van Periodical Press (IFPP) blijkt verder dat veel tijdschriften hun abonnementenaantallen zien teruglopen als gevolg van de concurrentie op internet, maar ondanks de kannibalisatie nog steeds niet echt zin hebben om flink te investeren in de ontwikkeling van nieuwe online content. De IFPP heeft een aantal bevindingen uit het onderzoek op een rijtje gezet:
- Primaire doelen van uitgevers: het ontwikkelen van een nieuw online publiek, en nieuwe lezers aantrekken voor de printedities.
- Inkomsten en winsten halen uit lange termijn projecten is tweemaal zo belangrijk als geld verdienen aan korte termijn projecten.
- Acht op de tien uitgevers verwachten een uitbreiding van de internetwerkzaamheden binnen een jaar.
- Meer dan de helft van de uitgevers zegt dat door de komst van de website het lezerspubliek van het tijdschrift met 20 procent is gegroeid.
- Bij meer dan de helft van de sites die een maandelijkse printuitgave ondersteunt, wordt de online content meer dan eens per dag ververst.
- Zes op de tien sites bieden chat of online discussie
- Tweederde van de uitgevers hebben met de websites nieuwe (online) adverteerders binnen gehaald

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu