
De advertentieafdelingen zijn tevreden over het eindresultaat. Volgens de commerciële medewerkers zorgde het nieuws wel voor extra drukte en overwerk, maar hectische situaties bleven uit. Dat kwam omdat meerdere adverteerders al maanden geleden advertentieruimte hadden besteld in geval een zwangerschap bevestigd zou worden. ‘Wij hadden daarom al advertenties op de plank liggen', zegt een medewerkster van De Telegraaf.
In De Telegraaf zijn paginagrote advertenties te zien van weekblad Privé ('Máxima zwanger ‒ Nu al in Privé'), Prenatal ('Máximama!'), Friso kindervoeding ('Binnenkort hofleverancier?') en Zwitsal ('Hofleverancier in spe?').
Die laatste twee advertenties zijn ook in de PCM-bladen te vinden. Adjunct-directeur commercieel Dick Keeven bij PCM zegt dat de adverteerders niet in rijen van vier klaarstonden. ‘Maar wel in rijen van twee. We moesten de pagina's halsoverkop omgooien en schipperen met de full-colorposities. Ook wij hadden vooraf al veel geregeld (ANP)’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid