Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom bijna iedereen nog huis-aan-huisbladen leest

HAH-bladen bereiken ook een kwart van de mensen die een Nee/Nee-sticker op hun brievenbus hebben.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanmiddag werd de NOM HAH-bladen Monitor 2014 gepresenteerd in Amsterdam. Het is een gezamenlijk initiatief van vijf uitgevers (A&C Media, BDU media, Holland Media Combinatie, NDC mediagroep en Wegener Media), uitgevoerd door onderzoeksbu­reau GfK, onder auspiciën van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).
Het onderzoek geeft inzicht in het bereik en het effect van huis-aan-huisbladen (zowel op papier als digitaal) op de consument. Het bereik van 303 bladen van de vijf participerende uitgevers is gemeten in dit onderzoek.

Bereik
Uit het onderzoek wordt duidelijk dat de huis-aan-huisbladen door bijna iedereen worden gelezen: 11,8 miljoen Nederlanders – in alle bevolkingsgroepen - lezen weleens een HAH-blad. Dat geldt opvallend genoeg zelfs voor mensen die een Nee/Nee-sticker op hun brievenbus hebben: HAH-bladen bereiken 24 procent van deze groep. Het blijkt dat het huis-aan-huisblad ook van alle leeftijden is. In de leeftijdsgroep 35-64: 58 procent, 13-34 24 procent en 65+ 18 procent.

Van de ondervraagden leest 91 procent wel eens een huis-aan-huisblad. Het totaalbereik is 80 procent en het gemiddeld bereik 62 procent. In het noorden heeft het HAH-blad het hoogste bereik: 72 procent, gevolhd door &;rest-west&; met 66 procent. In de 3 grote steden inclusief randgemeenten is het bereik bijna 50 procent.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in