Waarom bijna iedereen nog huis-aan-huisbladen leest
Vanmiddag werd de NOM HAH-bladen Monitor 2014 gepresenteerd in Amsterdam. Het is een gezamenlijk initiatief van vijf uitgevers (A&C Media, BDU media, Holland Media Combinatie, NDC mediagroep en Wegener Media), uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, onder auspiciën van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).
Het onderzoek geeft inzicht in het bereik en het effect van huis-aan-huisbladen (zowel op papier als digitaal) op de consument. Het bereik van 303 bladen van de vijf participerende uitgevers is gemeten in dit onderzoek.
Bereik
Uit het onderzoek wordt duidelijk dat de huis-aan-huisbladen door bijna iedereen worden gelezen: 11,8 miljoen Nederlanders – in alle bevolkingsgroepen - lezen weleens een HAH-blad. Dat geldt opvallend genoeg zelfs voor mensen die een Nee/Nee-sticker op hun brievenbus hebben: HAH-bladen bereiken 24 procent van deze groep. Het blijkt dat het huis-aan-huisblad ook van alle leeftijden is. In de leeftijdsgroep 35-64: 58 procent, 13-34 24 procent en 65+ 18 procent.
Van de ondervraagden leest 91 procent wel eens een huis-aan-huisblad. Het totaalbereik is 80 procent en het gemiddeld bereik 62 procent. In het noorden heeft het HAH-blad het hoogste bereik: 72 procent, gevolhd door 'rest-west' met 66 procent. In de 3 grote steden inclusief randgemeenten is het bereik bijna 50 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid