Een van de vragen was in welke branche marketing- en salesprofessionals wel zouden willen werken. Opvallend was dat van de mensen die nu bij financiële dienstverleners werken 36 procent hun eigen branche niet opgaven. Ter vergelijking: in fastmoving/food is dit slechts 8,1 procent.
Mogelijke verklaringen volgens het bureau:
- Vergelijkbaar onderzoek geeft aan dat doorgroeimogelijkheden en bedrijfscultuur belangrijke drijfveren zijn om van baan te veranderen, belangrijker dan salaris of bonus. Blijkbaar ervaren de kandidaten die nu in de financiële dienstverlening werken dat deze wensen in hun eigen branche onvoldoende vervuld kunnen worden. Baanzekerheid en salarisontwikkelingen, belangrijke ‘dissatisfiers’ in het werk en bij financiële dienstverleners van oudsher goed verzorgd, lijken in deze branche bovendien te verdwijnen.
- In de FMCG/food-sector speelt conjunctuur een minder belangrijke rol. Daarnaast speelt in deze branche dat de marketing van FMCG/food gezien wordt als de uitdagendste en dat door vakgenoten FMCG/food gezien wordt als de branche waar het meeste talent werk
t.Percentage dat zijn eigen branche niet als voorkeur opgeeft

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu