De Franse wet (Loi Evin) verbiedt alle zichtbare alcohol- en tabaksmerken op tv, inclusief sponsornamen op voetbalshirts en billboardreclame. Onder druk van de EC en de drankindustrie heeft de Franse tv-waakhond CSA verklaard dat de wet niet mag gelden voor internationale sportuitzendingen, aldus Adage. Maar voor wedstrijden tussen Frankrijk en een ander land blijven de regels gelden. De EC heeft Frankrijk gevraagd dit te veranderen, maar het land weigert ondanks inspanningen van commissaris Frits Bolkestein. Daarom wil de Europese Commissie de kwestie nu uitvechten voor het Hooggerechtshof. De World Federation of Advertisers is blij met de stap van de EC. Een woordvoerder hoopt dat de zaak ook consequenties heeft voor andere reclameverboden, zoals de Griekse speelgoedreclame-ban en het Zweedse verbod op alcoholreclame.
Frankrijk voor rechter om ban alcoholreclame
De Europese Commissie heeft besloten Frankrijk voor het Europese Hof van Justitie te slepen, omdat het land heeft geprobeerd haar…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu