In opdracht van het ministerie van Landbouw heeft een ‘taskforce’ de afgelopen maanden een plan uitgewerkt om de verkoop van biologische producten binnen drie jaar te vergroten van 1 naar 5 procent, schrijft NRC Handelsblad. Dit is een van de doelstellingen van de Nota Biologische Landbouw, die vorig jaar verscheen. In de werkgroep zitten naast het ministerie vertegenwoordigers van onder meer de supermarkten, stichting Natuur en Milieu en Land- en Tuinbouworganisatie (LTO) Nederland. Het plan verplicht deelnemers bioproducten extra onder de aandacht te brengen. Supermarkten en natuurwinkels zullen vanaf oktober elk kwartaal extra aandacht schenken aan een categorie biologische producten. De reclame richt zich speciaal op ‘dertigers, globetrotters en de voorhoede van de massa die kwaliteit, smaak en `gezond zijn' belangrijk vinden’. In de campagne is 20 miljoen gulden gestoken. De Europese Commissie wil ook dat consumenten binnen afzienbare tijd op de etiketten van alle voedingsmiddelen gedetailleerde informatie krijgen over de aanwezigheid van genetisch gemodificeerde ingrediënten.
Grote campagne biologische producten
Supermarkten hebben gezamenlijk besloten de verkoop van biologische producten te stimuleren. Over drie maanden begint een drie jaar durende…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu