Google meldt dat het nieuwe privacybeleid 'veel eenvoudiger' wordt, omdat dezelfde voorwaarden gelden voor verschillende Google-diensten. Google zou de gebruiker op die manier beter van dienst kunnen zijn. Het beleid gaat op 1 maart van kracht.
Bij Google kreeg je al gepersonaliseerde zoeksuggesties en resultaten gebaseerd op je eerdere zoekopdrachten. Maar het bedrijf gaat nu de gegevens van verschillende diensten combineren. Vooral adverteerders lijken baat te hebben bij het combineren van persoonsgegevens. Ze kunnen daardoor gerichter hun doelgroep aanspreken.
Er is veel kritiek op het privacybeleid van Google. Autoriteiten zijn bezorgd over de gewoonte van het bedrijf om persoonlijke informatie lange tijd te bewaren. Ook zouden gepersonaliseerde zoekresultaten ervoor kunnen zorgen dat gebruikers maar een heel beperkte werkelijkheid voorgeschoteld krijgen.
Google combineert gegevens gebruikers
Google komt met nieuwe privcayvoorwaarden. Het combineert persoonlijke gegevens die het bedrijf van gebruikers heeft uit Google+ en de…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu