Overslaan en naar de inhoud gaan

Onorthodoxe jongerencampagne tegen onveilig internetgebruik

In België is ophef ontstaan over een campagne van Belgische organisaties tegen onveilig internetgebruik. Via de website click2win.be…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In België is ophef ontstaan over een campagne van Belgische organisaties tegen onveilig internetgebruik. Via de website wordt jongeren een gratis mobiele telefoon in het vooruitzicht gesteld. Uiteraard dienen er dan enkele privé-gegevens ingevoerd te worden.

Na het invoeren van deze gegevens komt de aap uit de mouw: Een gratis telefoon zit er niet in. Je wordt naar een pagina waar je wordt gewezen op de gevaren van het invoeren van je privé gegevens op (onbekende) websites.

Ethisch niet verantwoord", oordeelde het Belgisch Direct Marketing Verbond (BDMV) maandag. "De campagne stelt alle eerlijke bedrijven die internetreclame maken voor als verdachte bedrijven die er enkel op uit zijn jongeren in de val te lokken". (bron: ANP)

Het was die reactie die me ertoe aanzette het eens te proberen. Met wat fake gegevens (ik ben niet tussen de 13 en 18 en niet woonachtig in België) kwam ik al snel op de pagina met waarschuwingen.

De ophef begrijp ik niet. Dat eerlijke bedrijven hiermee in een verkeerd daglicht worden gesteld, lijkt mij een grove onderschatting van de kennis en het intellect van de Belgische jongeren.

Ik zie het als een zeer goede marketing actie: Relatief goedkoop, midden in de doelgroep (jongeren die klakkeloos hun gegevens invoeren), een viral effect (je dient ook 3 emailadressen van vrienden achter te laten) en de BDMV maakt het af door de nodige free publicity te generen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in