Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke groei tv-bestedingen eerste helft dit jaar

De netto tv-bestedingen zijn in de eerste helft van 2006 sterk gestegen. De bestedingen zijn uitgekomen op een bedrag van 387 miljoen, een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De toename in het tweede kwartaal is nog hoger uitgekomen met een groeipercentage van 12 procent. Het is meer dan vijf jaar geleden dat ‘double digit’ groeicijfers zijn gerealiseerd. De omzetcijfers zijn de hoogste ooit behaald in de Nederlandse tv-geschiedenis, zo claimt Spot, de Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame.

De toenemende belangstelling voor tv-reclame is breed gespreid over verschillende sectoren. De sterkste groeiers zijn banken en verzekeringen, loterijen, lichaamsverzorgingsproducten, frisdranken en bier. In het tweede kwartaal zijn ook de elektronicawinkels extra actief geweest.

De bestedingen hebben in het tweede kwartaal een extra impuls gekregen door de WK Voetbal in Duitsland in juni. Maar ook in de andere maanden is de toename duidelijk zichtbaar, aldus Spot.

Spot heeft in januari de verwachting uitgesproken dat de gemiddelde groei voor het hele jaar 2006 zal uitkomen op 5 procent. De verwachting is nu dat dit groeipercentage hoger is. Het betreft hier de netto bestedingen binnen reclameblokken voor spot-advertising.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in