De toename in het tweede kwartaal is nog hoger uitgekomen met een groeipercentage van 12 procent. Het is meer dan vijf jaar geleden dat ‘double digit’ groeicijfers zijn gerealiseerd. De omzetcijfers zijn de hoogste ooit behaald in de Nederlandse tv-geschiedenis, zo claimt Spot, de Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame.
De toenemende belangstelling voor tv-reclame is breed gespreid over verschillende sectoren. De sterkste groeiers zijn banken en verzekeringen, loterijen, lichaamsverzorgingsproducten, frisdranken en bier. In het tweede kwartaal zijn ook de elektronicawinkels extra actief geweest.
De bestedingen hebben in het tweede kwartaal een extra impuls gekregen door de WK Voetbal in Duitsland in juni. Maar ook in de andere maanden is de toename duidelijk zichtbaar, aldus Spot.
Spot heeft in januari de verwachting uitgesproken dat de gemiddelde groei voor het hele jaar 2006 zal uitkomen op 5 procent. De verwachting is nu dat dit groeipercentage hoger is. Het betreft hier de netto bestedingen binnen reclameblokken voor spot-advertising.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu