Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van het Centraal Brouwerij Kantoor. De toegenomen bestedingen missen volgens het CBK ‘duidelijk’ hun uitwerking op de consumptie, omdat de zappende consument moeilijker bereikbaar zou zijn vanwege het groeiende aantal televisiezenders. In Nederland is al twintig jaar sprake van een achteruitgang in de bierconsumptie. In 1981 werd er nog bijna 90 liter per persoon weggeklokt. Van alle biertjes blijft het gewone pilsje veruit het populairst met een marktaandeel van 92 procent. In totaal ging het afgelopen jaar in Nederland 12,9 miljoen hectoliter bier over de toonbank of de tap. De uitvoer van bier blijft juist stijgen. In 2001 nam die toe tot 13,1 miljoen hectoliter, het jaar ervoor was dat nog 12,9 miljoen hectoliter.
Biergebruik gedaald ondanks toegenomen reclame
In het afgelopen jaar is minder bier gedronken, ondanks toegenomen bestedingen van bierfabrikanten aan reclame. Per hoofd van de bevolking…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu