Het idee achter de schoen komt van de Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling (NCDO). Het fairtrade modemerk Komodo neemt de schoen in productie en gaat ze vanaf maart 2008 verkopen. Onduidelijk is nog waar ze worden verkocht, maar dat zal in ieder geval in verscheidene wereldwinkels zijn.
Schaatser Mark Tuitert wordt de ambassadeur van de Millenniumschoen. Met hem wordt onder meer een billboardcampagne opgezet onder de naam Kicks For Life. Bedoeling is om meer bekende Nederlanders te interesseren voor het idee achter de schoen en zo aandacht te vragen voor de acht millenniumdoelen, zoals de armoede halveren, alle kinderen naar school, bestrijding van aids, malaria en andere dodelijke ziektes en bescherming van milieu, iedereen schoon drinkwater en minder sloppenwijken. (ANP)
Fairtrade Millenniumschoen in productie
In het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam is donderdag de Millenniumschoen gepresenteerd. Het winnende ontwerp op de schoen…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu