Ondanks het belang dat CEO’s aan de reputatie van hun onderneming hechten, stapt slechts 21 procent naar hun PR-bureau als die reputatie in het gedrang komt. De meerderheid, 42 procent, geeft de voorkeur aan een advocaat. Elf procent van de ondervraag-den vond de reputatie van de CEO zelf, een belangrijke factor met betrekking tot de bedrijfsreputatie. De rol van Public Relations is de afgelopen vijf jaar belangrijker geworden volgens 64 procent van de CEO’s. De komende vijf jaar zal dit nog verder toenemen, zo meent 67 procent van de ondervraagden.
Virgin-topman Richard Branson werd gekozen als de CEO die het best in staat was zijn eigen reputatie hoog te houden. Bob Ayling, voormalig CEO van British Airways kwam als slechtste uit de bus. (07-09-2000)
Minderheid CEO’s raadpleegt bij crisis PR-adviseur
CEO’s vinden reputatie belangrijker dan ooit. Toch stappen ze bij een crisis eerder naar hun advocaat, dan naar hun PR-adviseur. Dat is…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu