Het onderzoek werd uitgevoerd in het licht van de verschuiving op internet van gratis naar betaalde diensten. Om betaling voor een webdienst te kunnen vragen, is het belangrijk dat deze dienst een zo specifiek mogelijke groep gebruikers in ruime mate aanspreekt. Segmentatie is daarbij een van de belangrijkste hulpmiddelen, aldus Multiscope. De negen types zijn: Infoseeker (1.300.000 gebruikers), Professional (1.000.000), Soapie (1.000.000), Chatterbox (900.000), Functionalist (800.000), Yup (800.000), Young Housewife (400.000), Conversationalist (300.000) en Specialist (300.000).
Multiscope benoemt types internetgebruikers
Online onderzoeksbureau Multiscope heeft samen met Merien negen verschillende types internetgebruikers geïdentificeerd. Ruim 80 procent…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu