Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau IDC. Ruim acht miljoen Nederlanders loggen minimaal een keer per kwartaal in bij een provider. Dat is meer dan de helft van de totale bevolking. Eenvijfde van hen koopt wel eens iets via het web. Van de online kopers zijn vrouwen met 38 procent in de minderheid. Volgens IDC komt dit met name doordat zij minder vaak dan mannen fulltime werken. Vooral mensen met een fulltime baan zijn in het bezit van een creditcard, het meest gebruikte betaalmiddel op het internet. Ondervraagden die niet online winkelen, noemen als belangrijkste reden de angst voor fraude met creditcards. Ook vinden de meesten het moeilijk om op het internet de kwaliteit van producten en diensten te beoordelen.
Nederlanders kopen steeds meer online
Nederlanders hebben in 2001 meer dan twee keer zoveel online besteed dan het jaar daarvoor. Vorig jaar gaven zij in totaal 888 miljoen euro…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu