Van de 6400 webgebruikers die door Burst ondervraagd werden, geloofde slechts 29 procent dat online reclame zich tot hen richt. Zelfs de veelbestookte doelgroep van 14 – 17 denkt in 54,8 procent van de geval-len dat online advertenties voor andere leeftijdsgroepen bedoeld zijn, niet voor hen.
Respondenten van 35 jaar en ouder denken dat webadvertenties voor jongeren bedoeld zijn. Van de res-pondenten tussen de 35 – 44 denkt 31,2 procent dat de reclame voor hun eigen leeftijdsgroep bedoeld is; 44,5 procent denkt dat het zich tot een jongere doelgroep richt.
Drie van de vijf (62,5 procent) van de respondenten tussen 45 – 55 en bijna driekwart (72,3 procent) van de deelnemers ouder dan 55 meent dat online advertenties zich richten tot mensen die jonger zijn dan zij.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu