Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam UMC zet bezoekers aan het denken met 'zorgwekkende' borden in ziekenhuishal

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
umc

Normaal gesproken kom je in het ziekenhuis vooral bordjes tegen met pijlen, afdelingen en kamernummers, waarna je alsnog als een kip zonder kop een halve marathon aflegt om uiteindelijk op de verkeerde afdeling te belanden.

In de hal van het Amsterdam UMC loop je echter tegen een aantal andere opvallende borden aan, waarop 'zorgwekkende' teksten staan. En die komen bij veel Nederlanders wel even binnen.

De teksten op deze borden in het Amsterdam UMC zijn duidelijk met zorg geschreven.

Het ziekenhuis kan dan ook rekenen op veel lof.

goed
dapper

Deze actie zet Nederlanders aan het denken.

campagne
campagne

De tekst op de borden had zo op dit platform kunnen staan.

de speld

De borden zijn ook al in het wild gespot.

gezien

Doel bereikt.

psychologie

In samenwerking met Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Lianne Kleinjan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in