Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebrek aan inzicht marketingresultaten is bedreiging voor budgetten 2009

Europees onderzoek onder CMO’s en CFO ’s laat zien dat er nog steeds grote verschillen zijn tussen wat CFO’s denken dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers komen uit een door Xerox opgezet onderzoek, dat is uitgevoerd onder 627 CMO’s en CFO’s van organisaties met meer dan 1000 werknemers in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Groot-Brittannië en Nederland.

Tweederde van zowel de CMO’s als de CFO’s zijn van mening dat een betere communicatie over de impact van marketingactiviteiten direct kan zorgen voor een sterkere positie van marketing binnen de organisatie en een uitbreiding van het budget.

Bijna alle CFO’s en CMO’s (94 procent) geloven dat een verbetering van de meetinstrumenten voor marketing direct leidt tot een beter inzicht in de kracht van marketing. Echter het meten van marketingeffecten wordt ook bij deze grote ondernemingen bij 70 procent nog uitgevoerd met Excel spreadsheets, 40 procent gebruikt papieren systemen en 6 procent geeft aan helemaal geen meetinstrumenten te hebben.

Het zal geen verrassing zijn dat 37 procent van de CMO’s en 39 procent van de CFO ’s aangeven dat de huidige economische ontwikkelingen een directe bedreiging vormen voor de marketingbudgetten in 2009.

Voor het onderzoek zijn 460 CMO's en 167 CFO's (in totaal 627) ondervraagd in de volgende landen: Verenigd Koninkrijk (100 interviews), Duitsland (103), Spanje (106), Italië (109), Frankrijk (102), Nederland (107).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in