Overslaan en naar de inhoud gaan

HMG-zenders samen slechts 25 pct marktaandeel

RTL4 blijft matig presteren. In week 32 behaalde de boodschapperszender opnieuw maar 11 pct marktaandeel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zowel RTL5 als Veronica zagen hun marktaandeel met 1 pct stijgen naar respectievelijk 6 en 8 pct. Daarmee halen de HMG-zenders een gemiddeld marktaandeel van slechts 25 pct, dat willen zeggen: 8 pct minder dan het beoogde jaargemiddelde van 33 pct. Ook SBS en Net5 blijven achter bij hun doelstellingen, maar hun marktaandelen zijn al maanden stabiel. SBS6 haalde een martktaandeel van 11 pct, Net5 4 pct. Fox8 zag haar fraaie marktdeel van vorige week (6 pct) weer slinken naar 3 pct. Samen waren de commerciële zenders vorige week dus goed voor een gemiddeld marktaandeel van 43 pct.

related partner content for mobile comes here

De publieke zenders behaalden samen een gemiddeld marktaandeel van 38 pct, 1 pct meer dan in week 31. Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op woensdagavond (19 pct), TV2 op dinsdagavond (26 pct, dankzij voetbal) en Nederland 3 op zaterdagavond (17 pct). Dat blijkt uit het Continu Kijkonderzoek, dat in opdracht van NOS, Ster en IP door bureau Intomart wordt uitgevoerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in