In de commercial is te zien hoe een grizzlybeer door een woonwijk waggelt en in een vuilnisbak op zoek gaat naar voedsel. Mensen die het filmpje zagen, waarschuwden de politie. Ze dachten dat het (nogal vage) filmpje, dat op het internet was opgedoken, echt was. De dierentuin van Singapore liet zelfs een speciaal team uitrukken met verdovingspistolen in de hand.
Pas uren later kwam men erachter dat het om een marketingcampagne ging van Philips, die via de sociale netwerksites was doorgestuurd om zo een nieuw scheerapparaat te promoten.
Philips heeft excuses aangeboden voor alle ophef. 'Toen we erachter kwamen hebben we heel hard gewerkt om duidelijk te maken dat het een onderdeel was van een sociale media marketingcampagne', aldus Philips. De politie is wel een onderzoek begonnen tegen het concern.
Bron: NOS.
Reclamespot met beer zorgt voor ophef in Singapore
Een reclamespot van Philips heeft Singapore op zijn kop gezet.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu