Kwalitatief onderzoek schetst de veranderingen in het tweens(belevings)wereldje in de laatste jaren. Een greep uit de bevindingen: kinderen brengen een groot deel van hun leven door in hun slaapkamer, of liever, multimedia-zit/slaapkamer. Ze beschikken over tv, Playstation2, DVD’s en soms internet en telefoon. Celebrities zijn heel belangrijk (en invloedrijk) maar moeten naast talent ook menselijke waarden hebben; altruïsme is cool. Kinderen worden op steeds jongere leeftijd ouder. Ze zijn geïnteresseerd in de wereld (post-11 september), volwassen programma’s en merken, en dankzij Harry Potter zijn ook boeken weer terug. Kinderen begrijpen en ‘doorzien’ reclame; vaak werkt marketing dan ook beter. ‘Text-to-win’ promotions bijvoorbeeld, worden niet zozeer ervaren als reclame, maar als een eerlijke ruil.
Steeds jonger steeds ouder
Tweens (8-tot 12-jarigen) zijn een interessante doelgroep: als consumenten (jaarlijks goed voor 3,1 miljard Engelse ponden) én als…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu