
Het online-onderzoek van Kortingswinkel.nl heeft plaatsgevonden onder 1386 internetconsumenten. Een opvallend resultaat uit het onderzoek is dat meer dan 80 procent van de internetconsumenten prijzen van producten vergelijkt bij verschillende internetwinkels alvorens tot een daadwerkelijke aankoop bij een internetwinkel of bij een reguliere winkel over te gaan.
Naast de hoogte van de verzendkosten zijn out of stock en de onbekendheid van de afleverdatum van een product de grootste irritaties van internetconsumenten.
Vacatures
Communicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACreatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCorporate woordvoerder
TU DelftTop 3 van irritaties bij internetwinkelen:
- 1. Hoogte van verzendkosten
- 2. Gewenste product niet op voorraad
- 3. Onduidelijkheid over afleverdatum product Top 3 van belangrijkste redenen om te internetwinkelen:
- 1. Zoek- en vindgemak van artikelen
- 2. Gemak van thuisbezorging
- 3. Producten en diensten makkelijk te vergelijken Uit het onderzoek komt tevens naar voren dat ruim 90 procent van de respondenten aangeeft meer te letten op voordeelacties als gevolg van de stagnerende economische groei. Verder geeft ruim 60 procent van de ondervraagden aan meer te letten op wat men uitgeeft aan producten als gevolg van de tegenvallende economische groei. Ruim 80 procent geeft aan hierdoor prijsbewuster te zijn geworden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee