Bioscopen laten veerkracht zien

Marlene Wickel van Jean Mineur Mediavision en Hajo Binsbergen Warner Bros. Discovery: "zeker aansluiting zoeken bij het NMO."

In een serie speciale afleveringen van de podcast ZIGT op Media gaan Rogier Bruggeman en René Zeedijk van ZIGT één keer per maand in gesprek met exploitanten in de verschillende branches. Dit keer is het de beurt aan de bioscopen. Te gast in de studio in Hoofddorp twee mastodonten uit de filmwereld: Marlene Wickel Jean Mineur Mediavision en Hajo Binsbergen Warner Bros. Discovery.

Corona heeft een zware wissel getrokken op de bioscoopbranche. Nu de beperkingen voorbij zijn gaat de consument weer massaal terug de bioscoopzaal in. Logisch vindt Wickel: "Innovatie en investeringen die bioscopen doen, blijven mensen naar het grote doek trekken. Er wordt een beleving geboden die je thuis, al heb je nog zo’n knoeperd van een tv, gewoon niet hebt."

Die innovaties brengen onder andere met zich mee dat bezoekers films zien op steeds geavanceerdere schermen met beter geluid. Dat daar kansen liggen voor adverteerders is al langer bekend. Wickel: "onderzoek heeft aangetoond dat bioscoopreclame de hoogste retentiewaarde heeft." Van Binsbergen vult aan: "als adverteerder sluit je aan bij een ervaring waar mensen voor willen betalen. Beter wordt het bijna niet."

De hele aflevering kijk en luister je hier:

Meer ZIGT op Media luisteren? Abonneer je hier op SpotifyApple Podcast of kijk op YouTube.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →