Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week - Die Hard is back, mét Bruce Willis

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
Die Hard is back
Die Hard is back
Die Hard is back
Die Hard is back

Soms… heel soms… kan reclame echt simpel zijn. Het is zeldzaam, maar wanneer de juiste klant binnenwandelt met het juiste budget en de juiste briefing op zak, wel, dan kan het zomaar voorkomen dat goede reclame zichzelf bedenkt. 

related partner content for mobile comes here

Je kan je alleen maar voorstellen dat dat is wat er gebeurde toen de Amerikaanse accuboer Advance Auto Parts met een grote zak geld in de hand de reclamemarkt op ging. Het doel: een commercial voor hun “DieHard” accu-lijn. We geven je vijf seconden om te bedenken welk creatief idee hieruit voortkwam. 

Dacht je: “Haal Bruce Willis erbij”? Dan heb je het al juist geraden. We zeiden toch al dat reclame simpel kan zijn?

Natuurlijk is uitvoering die o zo belangrijke tweede stap waar het dan alsnog wel eens fout durft te lopen. En we kunnen je met de hand op het hart zeggen: dat is hier niet gebeurd! Deze commercial blijft altijd aan de juiste kant van de lijn tussen gratuit en grappig, tussen banaal en briljant, en tussen overdreven en grandioos.

We beginnen met John McClane en stél je voor: zijn auto start niet. Daarna is deze commercial één lange opeenvolging van goed getimede grappen, slimme verwijzingen naar de eerste Die Hard-film, en knipogen naar de geliefde personages John McClane en Argyle.  Natuurlijk worden al deze pop culture verwijzingen afgewisseld met een berg explosies en geweervuur. En lukt het tussendoor ook nog om ons aan accu’s te laten denken? Ja! De accu is handig verweven in het verhaal en wordt gek genoeg niet storend. Ook opvallend: op het einde wordt de accu genadeloos aan stukken geschoten.

Uiteindelijk kun je na het bekijken van deze commercial alleen maar je petje afnemen voor Advance Auto Parts, dat de moed had om dit stukje reclame te laten maken. Want een open deur intrappen is af en toe oké, als je er maar wat flair achteraan gooit.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bruce Willis, accu's en explosies

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in