Consumenten steeds meer online voor nieuws

Steeds meer consumenten kiezen de digitale weg voor hun nieuws. Internet moet als nieuwsbron alleen nog tv en radio nog voor zich dulden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van Interview NSS dat onder 1200 huishoudens werd uitgevoerd in opdracht van het IAB. Er werd gekeken naar de mediaconsumptie en tijdsbesteding van de consument in alle leeftijdscategorieën.

IAB-baas Igor Beuker noemt het tegen Emerce opvallend dat jongeren van 15-24 jaar digitale media gebruiken als vast onderdeel van hun dagelijks leven. Daarnaast zijn ze gewend om verschillende media tegelijk te consumeren. Verder is opvallend dat hoger opgeleiden en mensen met hogere inkomens in Nederland relatief juist meer gebruik maken van internet. Ook hebben consumenten de neiging om steeds vaker online te gaan om zich op aankopen te oriënteren.

Binnen de totale tijdsbesteding aan media neemt internet de derde plaats in (17 procent), na tv (39 procent) en radio (37 procent). Voor de dagbladen en tijdschriften is dit aandeel 9 procent en 4 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie