Viral van de week: Customized Air Max tot leven met AR

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Zelf je schoenen ontwerpen. Misschien heb je het wel een keer gedaan op de site van Nike. Het ene kleurtje hier, een andere daar. Je naam op de achterkant en dan ellenlang twijfelen of je ze gaat bestellen of niet. In Japan heeft het reclamebureau AKQA de mogelijkheid om je creativiteit los te laten op het populairste model de Nike Air Max echter naar een heel nieuw level getild.

In een strategie die compleet leunde op live events is 2020 natuurlijk een flinke wrecking ball die al je plannen even komt slopen. AKQA ging voor Nike Japan gelijk aan de slag om alsnog de creativiteit van de community te vieren. Ze brachten een magazine uit in combinatie met een hele AR omgeving. En nee, dit is niet het zoveelste even snel klikken en weer weg filtertje.

 

Advertentie
advertisement
Teken en zie realtime op je telefoon het resultaat

Het magazine bevat een reeks zwart-wit illustraties, die kunnen worden gescand met een smartphone om een AR-model te genereren dat boven de pagina zweeft. Terwijl gebruikers de illustraties op papier inkleuren, geeft het AR model de illustraties weer. En dat allemaal real-time op je mobiel. Veel creatievelingen gingen dan ook gelijk los om hun unieke Air Max te ontwerpen. 

Zodra gebruikers klaar zijn met het aanpassen van de schoen, kunnen ze hun handtekening toevoegen aan het ontwerp en een animatie maken die weer gedeeld kon worden gedeeld op social media. En eerlijk, dit is toch wel een stuk vetter dan slechts uit een aantal kleurtjes kiezen. Of niet? 

Benieuwd hoe het eruit ziet? Check het hier!

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie