Overslaan en naar de inhoud gaan

Financiële site knaagt aan oplage jaarverslag

De financiële website wordt steeds belangrijker voor de communicatiestrategie van Nederlandse beursgenoteerde bedrijven. Dit gaat veelal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Daglad naar aanleiding van een onderzoek naar de kwaliteit van financiële websites, dat in het kader van de Henri Sijthoff-Prijs is verricht. Het onderzoek, uitgevoerd door onderzoeks- en adviesbureau Jungle Rating, signaleert dat het websitebezoek in 2005 bij 88% van de bedrijven is toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Iets minder dan de helft van de bedrijven geeft aan dat de oplage van het gedrukte jaarverslag dit jaar is gedaald. Daarnaast plaatst inmiddels ruim eenderde van de bedrijven hun digitale jaarverslag op hun website nog voordat het gedrukte jaarverslag uitkomt.

Door de verdere opkomst van financiële websites neemt het spanningsveld met het jaarverslag toe. Afgelopen jaar hebben enkele bedrijven bepaalde informatie in hun jaarverslag sterk verkort, of zelfs helemaal weglaten, en volstaan ze met een verwijzing naar hun website. Er ontstaat een situatie waarbij de lezer van het jaarverslag heen-en-weer pendelt tussen jaarverslag en website. De onderzoekers vragen zich af of het jaarverslag perse een fysiek boekwerkje dient te zijn of dat het een bundeling van bedrijfsinformatie is, die zowel in digitale als in gedrukte vorm kan worden uitgegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in