Merrilees is ervan overtuigd dat elke core brand van tijd tot tijd nieuw leven moet worden ingeblazen, en een radicale evolutie van het merk is daarvoor volgens hem de beste aanpak. Die bestaat uit drie fasen:
- brand vision: op basis van intuïtie en nieuw kwalitatief onderzoek een visie ontwikkelen over wat de klant drijft en wat hij wil (en dat betekent werken met echte, bestaande klanten!).
- brand orientation: ervoor zorgen dat de nieuwe visie op het merk wordt gedeeld door alle belanghebbenden: het management, het reclamebureau, de dealers, de werknemers, enzovoort.
- brand strategy implementation: de lancering van het vernieuwde merk of product via integrale marketingcommunicatie, waarbij het er opnieuw om draait dat echte consumenten ervaring opdoen met echte producten die aansluiten op hun werkelijke behoeften; de reclamecampagne speelt hierin een cruciale rol. Bron: Journal of Advertising Research. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu