Hoe voorkom je dat een lokaal reclamebureau met je merk aan de haal gaat en er iets van maakt dat de wenkbrauwen 4 cm laat stijgen? Seagram, eigenaar van onder andere Chivas Regal en Martell, is afgestapt van de conventionele methode om via brand manuals lokale partijen te informeren. Duurt te lang en is te statisch. Seagram voerde een web-based systeem van al het Chivas-materiaal in lage resolutie graphics die rechtstreeks kunnen worden overgenomen in posters, brochures en banners. Er is ook een geluidsarchief aan dit elektronische stijlboek verbonden waar art directors ideeën kunnen opdoen voor radiocommercials. Iedere omgeving is beveiligd tegen ongewenste ogen en het systeem is uitgerust met een parameters voor toetsing van nieuwe uitingen. Zo hoopt Seagram haar partners wereldwijd op de juiste lijn te houden.
<#FONT SIZE=1>Bron: admap, januari 2001<#/FONT>

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu