Overslaan en naar de inhoud gaan

DPG Media en SBS in België: reclameblokken doorspoelen straks niet meer mogelijk

Nieuw reclamemodel moet lokale programmacontent ondersteunen.
afstandbediening
© 123RF

Belgische mediapartijen beginnen een nieuw gezamenlijk reclamemodel, waarbij je als je een opgenomen programma terugkijkt in het begin één minuut reclame voorgeschoteld krijgt die je niet kan doorspoelen. De reclameblokken binnen de programma's kun je dan wel nog 'skippen', zoals nu al het geval is.

Wie gebruikmaakt van het zogenaamde 'Terugkijk TV', waarbij je programma’s tot zeven dagen terug kunt opvragen, kan ook de reclame in het programma niet meer doorspoelen.

Onder meer DPG Media (VTM 1, 2, 3, 4 en Gold) en SBS (Play 4, 5, 6 en 7) laten in een gezamenlijk statement vandaag weten dat ze dit willen doen om lokale contentproducties te ondersteunen. ‘Er wordt meer dan ooit naar televisie gekeken, via alle mogelijke schermen. Tegelijkertijd wordt meer en meer tv-reclame doorgespoeld. Omdat programma’s bij commerciële zenders grotendeels gefinancierd worden via reclame, staan de investeringen in lokale producties steeds meer onder druk. Alle Belgische zendergroepen vragen daarom om de invoering van een aangepast, uniform model voor tv-reclame, om de lokale televisiemarkt te versterken.’

Provider Telenet gaat als eerste in op dat verzoek. De publieke omroep VRT (Eén en Canvas) en andere Belgische zendergroepen gaan het niet-doorspoelbaar maken van commercials later ook invoeren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in