DPG Media lanceert eigen kieswijzer voor nieuwstitels en vrouwenmagazines

De stellingen zijn opgesteld door de parlementaire redacties van AD en Nu.nl.

DPG Media heeft vandaag zijn kieswijzer gelanceerd voor het AD, de regionale kranten, Nu.nl en het Parool. Voor het eerst zijn daar deze verkiezingen ook de vrouwenbladen aan toegevoegd, Libelle, Margriet, Flair en Nouveau.

De kieswijzer is op de sites van de titels in te vullen en moet gebruikers helpen bij het bepalen van hun stem. De stellingen zijn opgesteld door de parlementaire redacties van AD en Nu.nl. Alle grote politieke partijen hebben vervolgens hun positie op de stelling bepaald.

Ander DPG-titels, zoals de Volkskrant (Stemchecker) en Trouw, dat al enkele verkiezingen samenwerkt met Kieskompas, hebben hun eigen samenwerkingen.  

Schuifknop

Het invullen van de vandaag gelanveerde kieswijzer is simpel: deelnemers krijgen 25 stellingen voorgelegd die door de politieke redactie zijn geselecteerd. Met behulp van een schuifknop kunnen ze de positie bepalen die het best bij hen past.

Zodra de kieswijzer helemaal is ingevuld, krijgt de bezoeker te zien in hoeverre de standpunten overeenkomen met die van politieke partijen. In de toelichting is te lezen waarom zij er zo over denken.

Kidsweek

Speciaal voor kinderen heeft de redactie van Kidsweek net als in 2021 een kieswijzer. Deze wordt binnenkort gelanceerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie