DPG Media Nederland gaat verder met 14-koppige directie

DPG Media Nederland heeft - na de integratie van Sanoma - de nieuwe directie bekendgemaakt 'om intern en extern helderheid te verschaffen.'

DPG Media Nederland heeft de namen van de veertienkoppige directie bekendgemaakt die is samengesteld na de integratie van Sanoma, dat eind vorig jaar werd overgenomen. Het nieuwe managementteam bestaat uit: Erik Roddenhof (CEO), Bert Willemsen (B2C), Lauren van der Heijden (B2B), Stefan Havik (Digital & Data), Philippe Remarque (Selectieve Nieuws Media), Erik van Gruijthuijsen (Brede (Nieuws) Media), Joyce Nieuwenhuijs (Magazines), Lauri Koop (Online Services), Teun van der Vorm (ICT), Melanie van Hemert (HR), Esther Hovis (Finance), Marc van Breda (Legal), Rudy Bertels (Operations) en Adil Bouchmal (Strategy & Integration).  

Volgens Willem-Albert Bol is de aankondiging gedaan om intern en extern helderheid te verschaffen. Er zijn nog gesprekken gaande met een aantal mensen die eerder plaats hadden in de directies van DPG of Sanoma en voor wie geen plek is in de nieuwe structuur. 'We zullen niet op individuen ingaan, omdat we nog met een aantal mensen in gesprek zijn; over vertrek of over een nieuwe positie. DPG Media is een grote organisatie van 3000 mensen dus ook onder de staf en business units is ruimte.'

Management DPG Media

De afgelopen weken is - na de Black Lives Matter-protesten - diversiteit binnen organisaties weer hoger op de agenda gekomen. Het nieuwe management van DPG bestaat uit 3 vrouwen en 11 mannen, waarvan een met een migratieachtergrond. Is dit voldoende voor mediabedrijf? Bol zegt hierover: 'Dit is zeker een topic en we zijn ermee aan de slag gegaan. Dit is de directie, maar ik kan je verzekeren dat de lagen hieronder en de organisatie zelf nog diverser zijn.'

Ceo Erik Roddenhof noemt de nieuwe directie een dreamteam: 'Dit team geeft veel vertrouwen voor de toekomst, waarin we het nog ontzettend druk krijgen om al onze ambities waar te maken. Er is veel te doen en de digitalisering raast door. Ik heb er zin in en sta te popelen om met dit team aan de slag te gaan.'

De overname van Sanoma door DPG Media werd in april goedgekeurd door de ACM. Sindsdien wordt gewerkt aan de nieuwe strategie en integratie onder leiding van Adil Bouchmal. De executie van het integratieplan moet richting het einde van het jaar zijn afgerond.  

Update: Robert Bernink, directeur van Qmusic, was ook directeur entertainment binnen de divisie ‘Brede (Nieuws)Media’. Dat blijft zo. Onder die divisie vallen ADR, Qmusic en binnenkort ook NU.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie