Effectievere marketing met verrijkt drukwerk

Drukwerk zoals folders, flyers, affiches, briefpapier, kranten, tijdschriften, magazines, advertenties, kan veel meer waarde krijgen als er een QR code of Augmented Reality (AR) aan toegevoegd zou worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ondanks de enorme waarde toename die deze verbindende media kunnen hebben, worden ze nog maar mondjesmaat ingezet en erger nog, dikwijls verkeerd gebruikt. Hierdoor worden kansen gemist om de consument op een verrassende manier meerwaarde te bieden. Het ontbreekt uitgevers, reclamemakers en adverteerders/ondernemers eenvoudigweg aan creatief vermogen of kennis om munt te slaan uit de potentie van omni channel marketing met QR codes en/of AR. (n.b.: er is géén andere wereldwijd geaccepteerde mogelijkheid om offline met online zo snel met elkaar te verbinden dan met QR codes!)

Desondanks blijft het navelstaren en toekijken hoe social media, zoekmachines de reclamebudgetten van adverteerders uithollen en daarmee de bijl zetten aan de traditionele uitgeversboom. Er zal altijd wel ruimte blijven voor traditioneel reclamedrukwerk, maar het moet zo langzamerhand toch ook wel duidelijk zijn dat reclamedrukwerk steeds minder geconsumeerd wordt, het gewenste effect sorteert en ROI, als het geen meerwaarde krijgt. Zelfs afvalverwerkers klagen erover dat er steeds meer plastic in de papierbakken raakt door de seals van ongeopende reclamebundels. Print media advertising kan echt eenvoudig zoveel beter met QR & AR; tenminste als ze planmatig en weldoordacht worden ingezet. Retailers hebben het moeilijk, maar ook de strijd tussen e- en m.commerce concurrenten is nog lang niet gestreden en ook zij hebben behoefte aan printed exposure. On-en offline vloeien ineen. Retailers gaan online. E-en m.commerce business gaat offline en de stenen winkel in. Wat blijft en bepalend is of wordt is digitaal met de grote M van Mobile. Is het daarmee gedaan voor print?  Nee. Integendeel! Print kan beide partijen uitstekend bedienen door kennis over QR en AR toepassing in huis te halen en zo waarde toe te voegen voor adverteerders, of ze nu online-of offline exposure willen hebben of beiden.

Het wordt dus tijd voor een wake up call aan de papermakers: Go digital! Gebruik de kracht van QR & AR, stap uit je traditie en verbindt die online en offline werelden!

Wat vind jij?

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie