Premium

FD Mediagroep staakt Networks-tak: 'Ruimte maken voor digitale transitie'

Algemeen directeur Eugenie van Wiechen: 'Geen bezuinigingen, maar over volle breedte verder investeren.'

ANP

FD Mediagroep stopt met FD/BNR Networks, waar journalistieke producties en concepten voor adverteerders worden bedacht. Alwine de Jong leidt FD/BNR Networks. Een aantal events binnen Networks gaat wel gewoon door. Ook wordt er gekeken naar redactiekosten.

Algemeen directeur Eugenie van Wiechen bevestigt het staken van FD/BNR Networks, maar wil niet spreken van bezuinigingen. ‘Net als ieder jaar in aanloop naar het budget van het nieuwe jaar, nu 2020, kijken we goed naar onze totale kostenbasis en proberen we ruimte te maken voor investeringen in onze digitale transitie. Het klopt inderdaad dat Networks in haar huidige vorm ophoudt te bestaan. Een aantal van de bekende events zoals bijvoorbeeld de Gazellen en de Sijthoffprijs gaat echter gewoon door. En daarnaast gaan we een aantal nieuwe lezersevents in de markt zetten. Een heroriëntatie dus.’

Naar verluidt zouden consultants FD Mediagroep momenteel doorlichten. Daarop zegt Van Wiechen: 'FDMG maakt af en toe gebruik van consultants. Dat doen we wel vaker.'

Advertentie
advertisement

Verder investeren

Bij de besparingen op redactie gaan volgens Van Wiechen de out-of-pocket 'wat omlaag, de personeelskosten omhoog'.

'De totale kosten van het FD blijven min of meer gelijk. We prijzen ons gelukkig met een aandeelhouder die ons tot nu toe steeds de gerealiseerde groei in de omzet laat terug investeren. Dat is niet veranderd. Ook voor volgend jaar geldt: over de volle breedte wordt er verder geïnvesteerd in groei en transitie met een significante uitbreiding in fte als gevolg.'

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie