Het bereik van printmagazines blijft stabiel

Veel magazines in de categorieën opinie, culinair en Reis & Recreatie zien hun bereik stijgen

Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor 2018-IV die op 10 januari is gepubliceerd.

Het totaal bereik van printmagazines is ten opzichte van de vorige meting (2018-III) stabiel. Printmagazines bereiken in totaal 11,3 miljoen mensen. Dit is 78% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Vrouwen (83%), hoogopgeleiden (81%) en welstandigen (83%) zijn nog altijd de heavy magazine lezers.

De top 3 van betaalde magazines met het hoogste bereik blijft onveranderd en is nog steeds in handen van Sanoma: Libelle (1,5 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen) en LINDA. (1,3 miljoen).

Sanoma titels

Sanoma bereikt met haar printportfolio 50,5% van de Nederlandse bevolking per maand (7,3 miljoen mensen van 13 jaar en ouder); 59,3% van de vrouwen en 41,5% van de mannen.

Sanoma titels die nummer 1 zijn binnen hun categorie:

Libelle nummer 1 in categorie Vrouwenbladen
AutoWeek nummer 1 in categorie Auto- en motorbladen
Veronica Magazine nummer 1 in categorie RTV-bladen
Ouders van NU nummer 1 in categorie Opvoedingsbladen
Donald Duck nummer 1 in categorie Jongerenbladen
vtwonen nummer 1 categorie Woon-, tuin-, DHZ-bladen

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.